Műsorok, sorozatok, koncertek minden korosztály számára


Az Art’sHarmonySzabad Művészeti Társaság

Miközben a tudományokat és a kultúrát Egyre inkább az elkülönülés, az atomizálódás jellemzi, az emberi közösségben egyre nagyobb igény támad a teljesség megélésére, hiszen az egyén is a nagyobb egész része. E teljesség megéléséhez "Bábel építése óta" az emberiség közös "anyanyelve" a zene, a tánc, a képzőművészet a legértékesebb emberi örökség, kultúránk át- és továbbadásának eszköze. Mégis ritkán jelennek meg életünk folyamán együttesen.

“Harmónia a művészetben, harmónia az életben”

Ez a tapasztalás indította el az Art's Harmony Szabad Művészeti Társaság létrehozását, amely produkcióival, az élő előadások változatosságával, a művészetek közötti egység kifejezésével, az emberek és nemzetek, eltérő kultúrák közötti egységet és megértést szolgálják.

Az Art's Harmony Szabad Művészeti Társaság 1996-ban alakult Tátrai Vilmos Kossuth díjas hegedűművész elnökletével. Célja, hogy elősegítse a kultúrák találkozását, a művészetek egymásra hatását, összhangját és hogy ezen keresztül egyedi és maradandó élményt nyújtson.

Jelenlegi elnök, művészeti vezető: Bartha Katalin

Műsorok:

1.      Koncertek, zenei közreműködés.

1.1.       Moment Art – Hagyomány és újjászületés – KATango improvizációk. 

1.2.       Reneszánsz udvari zene. 

1.3.       Tango Harmony Budapest argentin tango zenekar. 

1.4.       Világzene. 

1.5.       Örökzöld összeállítás klasszikus zenékből, és/vagy filmzenékből

1.6.       Klasszikus vonósnégyes. 

1.7.       4 Évszak 8 élmény – koncert. 

2.      Art’s Harmony Matiné. 

2.1.       Verselő muzsika, Muzsikáló versek - interaktív művészeti foglalkozás. 

2.2.       Állati utazás - zenés, interaktív műsor nemcsak gyerekeknek. 

2.3.       Egy húron pendülünk - interaktív művészeti foglalkozás. 

2.4.       Zene és Varázslat - interaktív foglalkozás. 

2.5.       Palotai lakoma – látogatás Mátyás király udvarában. 

2.6.       Beszélő Muzsika – Hegedűről hegedűvel

2.7.       Kettesben Bartókkal – Bartók Hegedűduók. 

2.8.       Gyermekláncfű – a magyar zene alakulása a törzsszövetségtől napjainkig. 

2.9.       Az öntudatos királylány (Szent Erzsébet legendája). 

2.10.          Egy gyűrű mind fölött – A Niebelung gyűrűje. 

2.11.          A középkori Mária énekektől az argentin tangóig – táncos produkció. 

2.12.          Diótörő – Táncos utazás a világ körül a Diótörő dallamaival

3.      Art’s Harmony TáncSzínház - táncszínházi jellegű produkciók. 

3.1.       “Együvé tartozunk" – világzenei koncert táncelőadással

3.2.       Tükörszív – Táncjáték. 

3.3.       4 Évszak 8 élmény – táncos produkció. 

3.4.       Arizona - Tangó a mulatóban. 

4.      Art’s Harmony Studió Színház - színházi jellegű produkciók. 

4.1.       Emese álma - Képek a magyar történelemből a csodaszarvas legendától az EUcsatlakozásig homokanimációval és zenével elmesélve. 

4.2.       „Kiülünk a közös mennybolt alá”. 

4.3.       Kocsis István: Találkozás a fényhídon. 

4.4.       Kocsis István: A kitüntetés. 

4.5.       Kocsis István: Crescence – monodrama két részben. 

4.6.       ADJON ISTEN BÉKÉT, KEDVET! - pódium-előadás. 

4.7.       A FUNDAMENTUM ÁLL. 

5.      Táncbemutató, tánctanítás, táncház. 

5.1.       Mindenki tangója - koncert-show-tánctanítás-táncház. 

5.2.       Népzene, táncbemutató, táncház tánctanítással

6.      Rehabilitációs foglalkozások időseknek. 

6.1.       “Szívbajok ellen kisasszony szedjen tangót”. 

7.      Harmónia a lélekben, harmónia a világgal

7.1.       Lélek-húrok. 

7.2.       Jobbféltekés zene- és mozgásimprovizáció. 

Technikai információk  

1. Koncertek, zenei közreműködés

Szinte bármilyen témához vagy történelmi korhoz kapcsolódni tudunk, a szóló zenétől indulva a kamarazenén át a nagyszimfonikus felállásig, különböző műfajokban, komolyzene, tango, világzene, örökzöldek, stb., teljes concert, háttérzene, vagy csak zenei közjátékként.

1.1. Moment Art – Hagyomány és újjászületés – KATango improvizációk

Noha a tangó a zenei működésem egyik legfontosabb területe, mégsem kizárólagos. A looperes technika több műfajban is új kapukat nyitott meg a számomra. A looper, amely rögzít és visszajátszik egyes zenei szakaszokat, lehetővé teszi, hogy egy személyben, élőben, mégis több szólamban játsszak együtt saját magammal. Ez improvizációval összekötve nagyon széles perspektívát nyit. Különböző hangulatú eseményekhez a témára és környezetre való ráhangolódással alkalomra szabott, megismételhetetlen zenei közeget tudok teremteni. Egyedi performance-ok jönnek létre 1-1 vers megzenésítéséből, vagy egy kiállítás tárgyaihoz kapcsolódva. A looperes improvizációk felhasználása nyitott minden irányba, ideális zenei jelenlét létrehozására ad lehetőséget úgy irodalmi, kiállítás, világzenei, koncert, vagy színházi környezetben, mint meditációs, valamint hang- és mozgásterápiás események alkalmával.

A Tango Harmony argentin tangó zenekar alapítójaként régóta mozgok a tangó világában. De az új zenei műfajokkal való találkozás, a tangóval, mint tánccal való ismerkedés új inspirációkat jelentett a számomra. A ”fegyverem” egy különleges hangszer, mely lehetőséget nyújt a tangó zene újfajta megközelítéséhez is. Sok szeretettel ajánlom a Tango KATango személyes hangulatú, improvizatív zenéit!

www.katango.hu

1.2. Reneszánsz udvari zene

Zenei körkép Mátyás udarából korhű hangszerekkel, jelmezben

Bartha Katalin – rebek, dobok, csörgők

Molnár Péter – fúvós hangszerek

Herczeg László – pengetős hangszerek, ének

1.3. Tango Harmony Budapest argentin tango zenekar

A Tango Harmony Budapest argentin tangó zenekar közkedvelt szereplője úgy az európai tangó fesztiváloknak, milongáknak, mint Buenos Aires milongáinak.

Az együttes tagjai a legmagasabb klasszikus zenei képzettséggel rendelkeznek, akiket magával ragadott az Astor Piazzolla zenéjéből áradó lüktetés, de a küldetésük a milongákon kedvelt hagyományos tangó zene irányába erősödött.

A tangó zene elkötelezett kutatóivá és előadóivá váltak, széles repertoárjuk gerincét a milongák legkedveltebb zenéi, tangók, valsok, milongák teszik ki, rendkívül jól táncolható előadásban, e mellett azonban számos koncert és show kedvelt előadói is, ahol a táncolható tangón túlmutató zenéken keresztül (Piazzolla, kortárs szerzők és Lázár Györgya zenekar számára írt zenéi) egyéb zenei kvalitásukat is felvillanthatják.

Külföldi turnéik a következő országokat érintették összesen több száz koncerttel:

Argentina – (BsAs), Ausztria, Csehország, Hollandia, Németország, Olaszország, Románia, Szlovákia, Szlovénia, Svájc, Szerbia, Horvátország.

A zenekar a koncerteken, táncszínházi produkciókon vagy rendezvényeken kívül nyitott fúziós együttműködésekre, vagy más fantáziát megmozgató feladatra.

www.tangoharmony.hu,
www.youtube.com/tangoharmony,
www.facebook.com/tangoharmony

1.4. Világzene


A koncert az ősi táltos énekektől máig, és távol kelettől távol nyugatig vetíti a jelen pillanatra a magyar népzenével párhuzamba állítható motívumokat, ritmusképleteket.
Az ősi és a legmodernebb hangszerek és technikák együttes használata sajátos hangzásvilágot hoznak létre.



Zene eredeti népzenei anyagok felhasználásával:

Gulyás Ferenc - népi hangszerek, ének,
Bartha Katalin – hegedű félék, ének és looper,
Bartha Péter – bandoneon, dobok

1.5. Örökzöld összeállítás klasszikus zenékből, és/vagy filmzenékből

Válogatás a hegedű-irodalom gyöngyszemeiből Vivalditól a jelenkorig.                       

Népszerű dallamok kamarazenei felállásban.

1.6. Klasszikus vonósnégyes


Igény szerinti összeállítás a zeneirodalom szinte bármely korszakaiból, népszerű fülbemászó dallamok

1.7. 4 Évszak 8 élmény – koncert


Ha a 4 évszakot mondunk, mindenkinek rögtön Vivaldi jut eszébe. De a 4 évszak szintén olyan örök téma, amit az évszázadok során számos alkalommal újra zenébe öntöttek. Többek között Astor Piazzolla argentin zeneszerző is. Más földrész, más kor (250 év különbség), más kultúra, másik félteke, még az évszakok is fordítva vannak. De ahogy az évszakok váltják egymást, visszatérnek, kétszer mégsem pontosan ugyanúgy, ez a két zene is más-más megfogalmazásban, de mégis ugyanazokról az emberi érzésekről szól.

Zene:
Tango Harmony Budapest

www.tangoharmony.hu,
www.youtube.com/tangoharmony,
www.facebook.com/tangoharmony


 

2. Art’s Harmony Matiné

Művészeti interaktív, ismeretterjesztő foglalkozások és műsorok gyerekeknek, nagyszülő-unoka pároknak és családoknak

2.1. Verselő muzsika, Muzsikáló versek - interaktív művészeti foglalkozás

Versek improvizatív megzenésítése a gyerekek közreműködésével. Az óra végére a közösen megzenésített verset közösen elő is adjunk utazást téve ezzel a zeneszerzés és előadás kreatív világába.

Azzal, hogy bevonjuk a gyerekeket az alkotási folyamatba olyan élményhez juttatjuk őket, ami nem csak az ismeretek könnyebb befogadását segíti, hanem fejleszti kreativitásukat is. Az óra folyamán érdekes hangszereket vehetnek kézbe a gyerekek, zenei alapfogalmakkal, formákkal ismerkedünk, és közösen keressük meg a hangulatok lehetséges zenei kifejezésmódját.

A foglalkozást tartja:
Bordás János színművész és
Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta

2.2. Állati utazás - zenés, interaktív műsor nemcsak gyerekeknek


Vidám utazásra invitálunk kicsiket és nagyokat. Képzeletünk szárnyán eljutunk távoli földrészekre, lemerülünk óceánok mélyére, bebarangoljuk hazánk zegzugos tájait, megismerkedünk érdekes állatokkal. A kalandos utazást vidám dalok, játék és tánc teszik felejthetetlenné.

Idegenvezetőnk Bordás János színész, közreműködik Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta.

2.3. Egy húron pendülünk - interaktív művészeti foglalkozás

A foglalkozás keretében egy közösen kialakított történetet játsszuk el közösen. A szereplők a különböző hangszerek, akiket a gyerekek személyesítenek meg. A gyerekek aktívan részt vesznek az előadás létrehozásában, miközben megkeressük a megfelelő mozgás- és zenei kifejezőeszközöket a történethez, a hangszerekkel is felejthetetlenné megismerkedünk, amiket a bemutatás után kézbe is adunk. A cél, hogy azon keresztül, hogy az óra végére előadjuk a közösen megálmodott előadást és átfogó ismereteket kapnak a hangszerek világáról, a gyerekek számára önkifejező eszközöket is adjunk, megéreztessük velük, hogy az érzéseiket a szavakon túl művészeti formákba önthetik, támogatást adjunk a bennük élő kreativitás művészeti megnyilvánulására, felkeltsük az erre irányuló igényüket.


A foglalkozást vezeti:
Bordás János színész és Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta

2.4. Zene és Varázslat - interaktív foglalkozás


A bűvészet a trükkök, a csodák, a mozgás kifejeződése. Már ez sem kevés. Mi lenne, ha még a zenével is párosítanánk? Talán már egy színházat is kaptunk?! 

A művészet alapelemeitől kiindulva, kapcsolódva tartunk az egyre nagyobb rendszerek felé, így
 rálátásunk lesz a komplex dolgokat összefüggővé tevő alkotóelemek létjogosultságára. És ezek a társművészeti elemek egymással is párosítható, újabb művet, élményt hoznak létre. A gyerekek felfedezői igényeinek szeretnénk ezzel eleget tenni, érthető, játékos, interaktív formában.
 

Varázslat: Mollini bűvész mester,
Zene: Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta

2.5. Palotai lakoma – látogatás Mátyás király udvarában

A műsor a reneszánsz udvari élet mozzanatait idézi fel korhű megjelenítéssel. A „vendégeket” reneszánsz énekes és hangszeres muzsika gyönyörködteti, hangulatos költői művek hangzanak el, majd táncosok mutatják be, milyen táncokat is jártak eleink, de a bajvívók sem maradnak távol.

A műsor résztvevői a kort idéző jelmezben jelennek meg, de nem csak a megszólaló szövegek és zenék, hanem a hangszerek is korabeli másolatok.


Ceremónia mester: Bordás János,
Zene és tánc: Art's Harmony Ensemble,
Bajvívás: Pannon Vitézlő Oskola

2.6. Beszélő Muzsika – Hegedűről hegedűvel

Történetek, szemelvények, érdekességek a hegedű történetéből, személyes élményekből, sok-sok zenével. Bemutatásra kerül a hegedű története, elődei, a rebek és családja, a viola da gamba család, a hegedű család, a távoli keleti változatok, mint erhu és rebáb, népi és tengerentúli változat, mint violincornetto, a mai elektronikus változatokig. 1-1 jellemző autentikus dallammal meg is szólalnak ezek a hangszerek.

A műsor az interaktivitáson, az együtt gondolkodáson és a multimédiás eszközök használatán keresztül az ismeretek élményszerű átadását teszi lehetővé.

Beszél és muzsikál Bartha Katalin hegedűművész

2.7. Kettesben Bartókkal – Bartók Hegedűduók
 


A bartóki életmű az emberiség magas-kultúrájának legjavát, évezredekből merítő és évezredre mutató tudást és tapasztalatot hordoz. A 44 zenei miniatűr csokrai között lehetőség nyílik beszélgetni ennek a kincsnek az eredetéről, jelentőségéről és nekünk szóló üzenetéről.

A beszélő muzsika sorozat az interaktivitáson, az együtt gondolkodáson és a multimédiás eszközök használatán keresztül az ismeretek élményszerű átadását teszi lehetővé.

Előadók: Draskóczi Eszter és Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta

2.8. Gyermekláncfű – a magyar zene alakulása a törzsszövetségtől napjainkig

Ahogy a gyermekláncfű kariái egymásba kapcsolódnak úgy fűzzük egymásba a magyar történelem során jellemzően megjelenő zenéket.

Az ősi sámánénekektől a királyi udvarok zenéin, a középkori Mária énekeken, ősi és újabb stílusú népzenéken, a magyar romantika zenéin, Bartókón, Kodályon keresztül eljutunk a mai legújabb zenékig.

Megidézzük a lefontosabb magyar történelmi eseményekhez kapcsolódó közismert dallamokat (török idők, Rákóczi szabadságharc, 1848as forradalom), kitérőt téve az magyar ihletésű európai zenékre is (Mozart Török induló, Haydn Rondo alla Ungasese, Brahms Magyar táncok stb.)

Különleges hangszereket (sámándob, rebek, viola da gamba stb.) és hangszereléseket mutatunk be, (pl. a Magyarországon íródott Holdfény szonáta kamarazenei átdolgozásban).

Pergő, interaktív koncert, előadás, amiben a zenekar tagjai mesélnek a zenék között a művekről, vagy a művekhez kapcsolódó érdekességekről, és a gyerekek visszajelzéseinek és kérdéseinek is helyet adunk.

Előadja az Art’s Harmony Ensemble

2.9. Az öntudatos királylány (Szent Erzsébet legendája)
 

A koncerten az eredeti mű részletei hangzanak el zenetörténeti felvezetéssel, majd azok átiratát is meghallgathatjuk, amely megmutatja az eredeti téma jellegzetességét. Az alkotás mélyebb jelentését játékosan és interaktívan kibontó előadás a mű nyitottságát, napjainkra vonatkozó üzenetét mutatja meg. Az előadás végső célja, hogy az eredeti darabot a közönség megértse és annak kortárs aktualitását az átiratok révén meglássa.

Szent Erzsébet gyerekként is, szerelmes feleségként és özvegyként is a maga útját járta. Ha lelki vezetőjével találkozott is, döntéseit egyedül hozta és azokért bárkivel (pl. apjával, férjével, anyósával) szembe szállt. Noha leginkább a szeretete és az önzetlensége kapcsán emlékezünk meg róla, a mai lányok számára példakép lehet, mert bár királylány volt, lelki és szellemi gazdagságát gyarapította. Szintén vonzó tulajdonsága, hogy döntéseiért vállalta a felelősséget és azokat gondosan eltervezve kivitelezte. Végül irigylésre méltó, ahogy férje mellett annak halála után is kitartott, sem a hatalomért, sem a kényelemért nem házasodott meg újra. Szentsége éppen ezekből a hétköznapi, tudatos és következetesen végig vitt döntéseiből fakad: végig a saját útját járta.

Liszt Ferenc nagyszabású oratóriuma számos olyan részletet tartalmaz, amely a saját korában sláger volt, és hosszú ideig önállóan is megszólaltak. Mind a gyermekek és a zarándokok kara, mind a menyegzői dal, a Rózsacsoda, vagy az apoteózis olyan kiemelhető elem, amely révén az egész történet újra mesélhető. Az előadás az említett dallamokat szólaltatja meg és utána aktualizálja, ahogy a történet lélektani tanulságait is kortárs környezetbe helyezi. Az együttes összeállítása (fuvola és rézfúvóstrió, zongora) lehetőséget ad arra, hogy a mű eredeti szépségei és az átiratok új színei is jól hallhatóvá váljanak. Az interaktív műsor során a közönség zenetörténeti ismeretekkel gyarapodik.

Szerkesztő, moderátor: Windhager Ákos PhD irodalom- és művelődéstörténész, szakíró, egyetemi oktató. Az MMA Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézetének munkatársa.

Zenei vezető, hangszerelés és zeneszerzés: Lázár György zongoraművész

Közreműködik az Art's Harmony Ensemble

2.10. Egy gyűrű mind fölött – A Niebelung gyűrűje

Ha az a kérdés, hogy kinél legyen a világuralmat adó gyűrű, akkor a jó válasz az, hogy: nálam! Lássuk be, nehéz cáfolni. A gond akkor van, ha nem gyerekek civakodnak ezen a fényes ékszeren, hanem egy ködösen beszélő isten, egy King Kong-nagyságú óriás és Dulifuli. Világos, hogy egyikük sem jófej, főként, hogy hol a törpe, hol az óriás még sárkánnyá is változik. Éppen ezért jön Csontos Szigfrid, elveszi tőlük a gyűrűt és szerelmének, Csipkerózsikának adja. A wagneri tetralógia első három darabja német mesékre épül, amelyeket az előadás visszaad a gyerekeknek. Az ismert dallamok (Bevonulás a Walhallába, Tavaszi dal, Valkűrök lovaglása, Tűzvarázs, Madárdal, Kovácsdal) karaktert váltanak és lesz belőlük gyerekdal, tánc, filmzene és lassú galopp. Az együttes összeállítása (fuvola, vonós- és rézfúvóstrió, zongora) lehetőséget ad arra, hogy a mű eredeti szépségei és az átiratok fricskái is jól hallhatóvá váljanak. Az ismert dallamok és az interaktív játék között a közönség valós zenetörténeti és zeneelméleti ismeretekkel gyarapodik.

Szerkesztő, moderátor: Windhager Ákos PhD irodalom- és művelődéstörténész, szakíró, egyetemi oktató. Az MMA Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézetének munkatársa.

Zenei vezető, hangszerelés és zeneszerzés: Lázár György zongoraművész

Közreműködik az Art's Harmony Ensemble

2.11. A középkori Mária énekektől az argentin tangóig – táncos produkció

A tangó több évszázados zenei migráció során alakult ki Dél Amerikában, ugyanígy alakult vele a tánc is. A gyökerek visszavezethetőek az európai középkori Mária énekekig, de a magyar népzenével is vannak közös vonásai. A XIX század végétől napjainkig folyamatos fejlődésen ment keresztül, időben elkülöníthető stílusok alakultak ki, és alakulnak folyamatosan.

Összeállításunkban ezt a fejlődési folyamatot követjük nyomon megjelenítve a zenében és táncban kialakult különbségek sajátosságait, külön kitérve a magyar néptánccal való párhuzamokra.

Az előadás azon túl, hogy látványos és magával ragadó élményt nyújt, segít megérteni zenei és tánctörténeti párhuzamokat, összefüggéseket, valamint az előadás után a vállalkozó kedvű résztvevők számára kis ízelítőt tartunk, ahol saját maguk is kipróbálhatják a tangó életérzést.
 

Előadók: az Tango Harmony Budapest zenekar, valamint a magyar tangó élet nemzetközileg is elismert táncos egyéniségei

2.12. Diótörő – Táncos utazás a világ körül a Diótörő dallamaival

Az előadásban Csajkovszkij diótörő hercege és szerelme, Marika bejárja a világot. Megfordulnak a sztyeppén, a prérin, a pampákon és a rónaságon. Találkoznak az afrikai babával, a rémálom-zombikkal és a birodalmi rohamosztagosokkal is. Táncolnak virágkeringőt, csárdást és charlestont. A közönség a mesés kalandok során felfedezheti, hogy a dallamok és a táncok hogyan felcserélhetők. Hallható majd induló és ugyanaz foxtrottként, később egy csodaszép keringő s annak tangó változata. Játszva ismerhetik meg a gyerekek a táncokat, a ritmusokat és a hangszereket. Az együttes összeállítása (fuvola, vonós- és rézfúvóstrió, zongora) lehetőséget ad arra, hogy a mű eredeti szépségei és az átiratok fricskái is jól hallhatóvá váljanak. Az ismert dallamok és a sok játék között a közönség zenetörténeti ismeretekkel is gyarapodik.

Szerkesztő, moderátor: Windhager Ákos PhD irodalom- és művelődéstörténész, szakíró, egyetemi oktató. Az MMA Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézetének munkatársa.

Zenei vezető, hangszerelés és zeneszerzés: Lázár György zongoraművész

Közreműködik az Art's Harmony Ensemble és az Art’s Studio Tánckar

3. Art’s Harmony TáncSzínház- táncszínházi jellegű produkciók

3.1. “Együvé tartozunk" – világzenei koncert táncelőadással

Az előadás az ősi táltos énekektől máig, és távol kelettől távol nyugatig vetíti a jelen pillanatra a magyar népzenével párhuzamba állítható motívumokat, ritmusképleteket. Az ősi és a legmodernebb hangszerek és technikák együttes használata sajátos hangzás- és látványvilágot hoznak létre, ehhez kapcsolódik a tánc, ami nem csak látványt ad a koncerthez, hanem ritmikájával a koncert meghatározó része: a mozdulatokban megjelenő energiák a zenei anyag szerves részét alkotják. Mindez egy pergő, magával ragadó, érzelmeket megmozgató előadás keretében segít átérezni, hogy az egység kiemel térből és időből, átélni, hogy Együvé tartozunk.

Megszólaló hangszerek: ének, furulyák, kaval, tilinkó, pánsíp, töröksíp, koboz, citerák, doromb, tekerőlant, hegedű félék, rebek, tölcséres hegedű, tapanok, táltos dobok, egyéb ritmushangszerek, bandoneon, looper.

Zene eredeti népzenei anyagok felhasználásával: Gulyás Ferenc - népi hangszerek, ének, Bartha Katalin – hegedű félék, ének és looper, Bartha Péter – bandoneon, Táncosok – tapanok és táltos dobok
Tánc: HuNKuN DaNCe, Rendező - koreográfus: Torma Zsolt

 

3.2. Tükörszív – Táncjáték


A fejlődő technikai lehetőségek korában azt vesszük észre, hogy egyre inkább elveszítjük egymást, egyre kevesebb figyelemmel fordulunk egymás felé. Az ember társadalmi lény, szükségünk van egymásra, egymás visszajelzéseire, saját önértékelésünk fontos forrása a külső visszatükröződés, de ennek befogadása is egy saját tükör rendszeren keresztül érkezik, ami nem kevésbé fontos. A tükör hol torz, hol ép, hol törött, hol sötétít, hol fényesít. Az érzések, gondolatok, impulzusok sokszor többszörös tükröződésen keresztül jutnak el a befogadóhoz, a figyelőhöz, ami különösen fontossá teszi a saját tükör-rendszerre fordított figyelmet, az önismereti folyamatokat.
Darabunk vezérfonala az egymásra figyelés, egymásra reflektálás, kommunikáció, megértés, visszajelzés, vezetés, követés, ezek mély megértésen alapuló változatai ugyanúgy, mint a felületes, félreértésekhez vezető változatok, amik ha felülről nézzük, humorosan megjeleníthetőek.
Az előadással egy olyan közegbe szeretnénk a nézőt vinni, ahol a magával ragadó zene és tánc nem csak egyszerű szórakozást nyújt, de segít átérezni a társas kapcsolataink szükségét és minőségét. Ahol mély megélései lehetnek a közvetített érzéseken és gondolatokon keresztül, és ahol humorral a saját tökéletlenségünk fölé tudunk emelkedni. Az élőben megszólaló zene és tánc eszközein kívül vetítés és fénytechnikai eszközökkel is támogatni szeretnénk a többszintű megértést, valamint a gondolatiság verses megjelenítését is beépítjük 1-1 ponton.

Létrehozók, előadók: Tango Harmony Budapest- és Góbé zenekar,
Tangoargentino - Kulik Johanna és Bartulovic Josip,
és Tititá néptánc együttes – Magyar Zsuzsanna és Nagy József,
vers és rendezés - Bordás János

3.3.   4 Évszak 8 élmény – táncos produkció

Ha 4 évszakot mondunk, mindenkinek rögtön Vivaldi jut eszébe. De a 4 évszak szintén olyan örök téma, amit az évszázadok során számos alkalommal újra zenébe öntöttek. Többek között Astor Piazzolla argentin zeneszerző is. Más földrész, más kor (250 év különbség), más kultúra, másik félteke, még az évszakok is fordítva vannak. De ahogy az évszakok váltják egymást, visszatérnek, kétszer mégsem pontosan ugyanúgy, ez a két zene is más-más megfogalmazásban, de mégis ugyanazokról az emberi érzésekről szól.

Az élő zene a tánc látványos megjelenítésével együtt megragadó élményt nyújt, felkelti a gyerekek művészetek iránti érdeklődését, a stílusok találkozása zenében és táncban segít a különbözőségek és hasonlóságok érzékelésére, az örök emberi érzések megjelenésének befogadására.

Zene: Art’s Harmony Ensemble,

Tánc: Kulik Johanna – Nyulász György és Lázár Dóra – Bíró Márton

3.4. Arizona - Tangó a mulatóban

Egy vidéki lány felkerül Pestre, álmai városába és egy mulatóban kap állást. Az ő szemén keresztül pillanthatunk be az 1930-as évek híres-hírhedt mulatójának kulisszái mögé.
Az Arizonában, ahonnan sosem hiányzott a kultúra, a szórakozás, a pikantéria, egy tangó bemutatóra készülnek éppen. Egy este, ahol a legizgalmasabb, legszenvedélyesebb táncot viszik színpadra élő zenei kísérettel!
És már benne is vagyunk… ez nem tánc, ez maga az élet... a vágy, a kín, a szerelem együttvéve!
A szenvedéllyel fűtött koreográfiákban a revütől a magyar népi kultúráig felvillanó motívumok gazdagítják a tangó ezer arcának bemutatását.
Koreográfia: Josip Bartulovic, Kulik Johanna, Kovács Zsolt
Zene, zenei szerkesztés és hangszerelés: Lázár György
Rendezés: Kovács Zsolt

Előadók: Tango Harmony Budapest zenekar
Táncolják: Josip Bartulovic, Kulik Johanna, Benczur Máté, Harmat Glória, Harmat Izabel, Harmat Noémi, Kovács Enikő, Koller Nikolett, Nagy József, Szénási Zsolt
és a TangoZug Studió tánckara

        4. Art’s Harmony Studió Színház - színházi jellegű produkciók

4.1. Emese álma - Képek a magyar történelemből a csodaszarvas legendától az EUcsatlakozásighomokanimációval és zenével elmesélve

A homokanimáció szellemi atyja, Cakó Ferenc a magyar kultúra és művészet kimagasló alakja. Az általa kitalált alkotói technika világszerte nagy sikert és elismerést hoz, bárhová is jut el. Az élőben, a közönség előtt készülő, alakuló homokképek minden korosztály számára megragadó és maradandó élményt tudnak nyújtani.
Az Emese álma című 80 perces, 2 részes produkció a magyar történelem fontos eseményeit ragadja ki és mutatja be 8 részben a csodaszervas legendától az EU csatlakozásig az élő homokanimáció és a vele együtt a pillanatban megszülető zene magával ragadó élményével. Bár a képek magukért beszélnek, a történelmet kevésbé ismerők számára az egyes korszakokról rövid hangalámondás nyújt segítséget.

Létrehozók és előadók: Homokanimáció – Cakó Ferenc, Zene – Art's Harmony Ensemble

4.2.  „Kiülünk a közös mennybolt alá”
 

Közös a múltunk, közös a nyelvünk, kultúránk és gyökereink is közösek. Ezt a vallomást fogalmazzuk meg ebben az előadásban, amelynek során Ady, Arany, Kányádi, valamint Reményik Sándor, Sütő András, Zilahy Lajos, Farkas Árpád, Szilágyi Domokos, Magyari Lajos, Wass Albert gondolatai képezik a forgatókönyv alapját. Szólunk a szülőföld szeretetéről, az anyanyelv megtartó erejéről, az emberi értékek fontosságáról, elkoptatott szóval, az identitásunkról. Az előadás során egy férfi és egy női hang váltja egymást folyamatosan, megzenésített versek is elhangzanak, miközben tánc-mozdulatok és a gondolatoknak megfelelő zenei momentumok teszik árnyalttá a színpadi helyzeteket, váltogatva a drámai magas hőfokot és a csönd pillanatait. A versek és prózarészletek, a míves mozgás és a lényeget sugalló zenei megszólaltatás úgy szolgálják a színpadi jelenlétet, hogy az előadás során egységes egésszé formálódnak művészi célunk megvalósítása érdekében: bebizonyítandó, hogy valóban közösek a gyökereink. Hiszen így leszünk erősek, jövőt formáló egységes nemzet Közép-Európa eme meghurcolt földjén, így adhatjuk át a színpadi játék végén az üzenetet: „kiülünk a közös mennybolt alá, s itt s most és mindörökké, kérges reménnyel, várunk a hajnali csatlakozásig.”

Létrehozók, előadók: Rendezés - Kiss Törék Ildikó, Előadók - Kiss Törék Ildikó, Meleg Vilmos Zene - Bartha Katalin Tánc: Lázár Dóra

Az előadás az Art’s Harmony Társaság és a Kiss Studio Színház kooprodukciója

4.3. Kocsis István: Találkozás a fényhídon

Az előadásban megelevenedik Széchenyi fiatalkori alakja, majd a kitartó várakozás szerelmére, miközben „a legnagyobb magyar” éppen Crescence segédletével jut el oda, hogy valóban megérdemelje a Kossuth által megfogalmazott jelzőt. Kettejük életútja nem egy szabályos férfi-nő kapcsolat, sokkal inkább a nemzet életéért és jövőjéért aggódó és azért tevőlegesen cselekvő emberpár drámai sorsa. Így lesz a fiatal arisztokrata tisztből, aki még magyarul se nagyon tud, nemzetéért harcoló, annak felemelkedését minden tettével elősegítő alakja a 19. századi magyar történelemnek.

Rendező - Kiss Törék Ildikó (Nagyvárad) Előadók - Kiss Törék Ildikó (Nagyvárad) és Miske László (Debrecen) Zene - Bartha Katalin

Az előadás az Art’s Harmony Társaság és a Kiss Studio Színház kooprodukciójaként jön létre

4.4. Kocsis István: A kitüntetés

A kitüntetés, mint magatartás-dráma - Kocsis is hátat fordít a fekete-fehér ábrázolásnak. a helyszín és az időpont csupán abban játszik szerepet, hogy a szerző egy kiélezett helyzetben teheti fel hőseinek a kérdéseket; a mi esetünkben Bolyai János áll középpontban, az erkölcs és hatalom szembesítése.
A hősnek itt is szembe kell néznie a hatalommal, bár Bolyainak ― legalábbis a dráma cselekményének idején, élete alkonyán ― illúziója sem lehet, hogy a hatalmat gyakorolja; ellenkezőleg, Kocsis olyan pillanatot választ ki az írói fantáziát minden korban megmozgató nagy matematikus életéből, amely kiszolgáltatottságát a legkeserűbben megérezteti: katonatiszti nyugdíjának megtartásáért vállalnia kellene a császári besúgó szerepét. A megaláztatások e legnagyobbika felidézi Bolyai Jánosban életének többi megaláztatását, szüntelen vitáját apjával és legfőképpen a híres apai jó baráttal, Gauss-szal, s így, noha a színen egyetlen szereplő jelenik meg, valójában izgalmas összecsapásoknak vagyunk tanúi, váltott ellenfelekkel folytatott párbeszédek ― egyik felét halljuk.

4.5. Kocsis István: Crescence – monodráma két részben

A Crescence című darabban Széchenyi Istvánné Seilern Crescence hosszú ideig képtelen felfogni férje magatartását… Vitáikon védelmébe veszi a királyt és a főkancellárt. Még 1848 őszén is, amikor már elkerülhetetlennek látszik az Osztrák Császárság és a Magyar Királyság háborúja.

Csak 1849 után változik meg. Már magyar öntudattal viseli ő is – sok magyar asszonnyal együtt – az ezüst betűkkel díszített fekete karperecet, amelyen az ezüstbetűk a tizenhárom Aradon kivégzett vértanú tábornok nevének kezdőbetűi, tiltakozásul a kivégzések ellen, valamint az ellen, hogy ’49-ben az agresszor, az osztrák kormány a büntető szerepében tetszeleghetett, a törvényes rend leghivatottabb védelmezői pedig akasztófán végezték…

Döblingben a legjobb feleség pedig mintha legjobb tanítvánnyá változna. 1860-ban, a házkutatás után Crescence a Ferenc József segítségét kérte, de tapasztalva annak kérlelhetetlenségét, kifakadt és ráolvasta érdektelenségét. Majd folytatta azzal, kik voltak a magyar honvédő háború nem magyar nemzetiségű vértanú tábornokai, koruk legnagyobb tragikus hősei, a magyar szabadságért vértanúhalált halt nem magyarok. Mi kapcsolta őket a magyar ügyhöz? Mi vonzotta őket a világ egyik legmegpróbáltatottabb nemzetéhez? Mi késztette őket arra, hogy sorsközösséget vállaljanak a magyar nemzettel?
 

És hozzáfűzi: Ha nem tudná felséged, emlékeztetem, hogy én is németnek születtem, nem magyarnak, de felséged magyarrá nevelt… Igen, felséged és cinkostársai neveltek engem magyarrá – kérlelhetetlen magyarellenességükkel!

4.6. ADJON ISTEN BÉKÉT, KEDVET! - pódium-előadás

Adjon Isten békét, kedvet – írja Ady Endre egyik versében, amelytől az előadás címét kölcsönöztük. A vers megzenésített formában elhangzik a színpadon. Egyfajta üzenet a mai elgépiesedett világban, a sötét szobákban képernyők előtt ülők vagy a pénz, a „disznófejű Nagyúr” felé imádkozók sokaságához. Üzenet, hogy van egy másik világ is, amelyben a szabadság, az egészség, a szerelem, a béke, a boldogság a legfontosabb számunkra. És a hit. A hit, amelynek alapján jövendőt építhetünk nemcsak magunknak, hanem az utánunk jövőknek is.

Ady Endre, Hervay Gizella, Kányádi Sándor, Márai Sándor, Reményik Sándor, Sütő András, Zilahy Lajos, Wass Albert és mások gondolatai, valamint a korabeli dokumentumokból való idézetek utat találnak a nézőkhöz, legyenek bár gimnazisták, felnőttek vagy hajlottabb korúak.

Adott pillanatban a közönség is részt vesz a játékban. Nem kényszerítő módon hívjuk a nézőket a színpadra, hanem a gyermekmesék mondókás világával. És a nézők mindig „engedelmeskednek” a hívó szónak. És mindig jól játszanak. Mert általuk is növekszik azok tábora, akik hisznek az élő szónak, az emberi érzelmeknek, a lélek üzenetének...

Kiss Studió Színház Nagyvárad,
Fellépők: Kiss Törék Ildikó és Meleg Vilmos

4.7. A FUNDAMENTUM ÁLL

Áprily Lajos, Páskándi Géza, Reményik Sándor szövegei, valamint Kocsis István Árva Bethlen Kata című drámája alapján

Az előadásban Áprily Lajos, Kocsis István, Páskándi Géza, Reményik Sándor szövegei hangzanak el a Prédikátor tolmácsolásában, mely keretbe foglalja Kocsis István Árva Bethlen Kata című monodrámáját.

Árva Bethlen Kata sorsa ma is időszerű. Mert élete az önmagát vállaló ember példázata. Mert konok hitére ma is nagy szükségünk van. S mert példát mutatott az örök újrakezdésben.

Sorsát ábrázolni színpadon nehéz. Nincs benne oldódás, csak a hit „fárasztó” irama. S mégis, a játék végén úgy érezzük, mintha aznap csatát nyertünk volna...

A keretjátékban a Prédikátor szól hozzánk a költők gondolataival, mintegy megteremtve a teret az erdélyi nagyasszony sorsának ábrázolásához. A monodráma végén szól hozzánk Páskándi Géza: „És azt mondta már akkor ez a nép: Új hit anyanyelvén szólt hozzám a Költő. És azt mondta már akkor ez a nép: Van s Lesz Nem-haló Vers, Van s Lesz Magyar Poézis – a Minden Múzsáján csüggő, Van s Lesz Magyar Vers, mert ha koldus is vagy – nem tarisznyátlan lélek. ÁMEN.”

Kiss Studió Színház Nagyvárad

Szereplők: Prédikátor Miske László (Debrecen) / Meleg Vilmos, Árva Bethlen Kata Kiss Törék Ildikó,

Forgatókönyv: Kiss Törék Ildikó

          5. Táncbemutató, tánctanítás, táncház

5.1. Mindenki tangója - koncert-show-tánctanítás-táncház

A Tango Harmony Budapest nagysikerű európai és Buenos Airesi turnékkal, több, mint ezer koncerttel/előadással a háta mögött világszerte elismert táncosokkal karöltve ad ízelítőt a tango hangulatából, a magával ragadó forró hangulaton túl betekintést nyújtva annak lelki, személyes világába is. A bátor résztvevőket beavatjuk a tango alapjaiba, majd mindenki kamatoztathatja frissen szerzett tudását.

www.tangoharmony.hu

5.2. Népzene, táncbemutató, táncház tánctanítással

Tititá Néptánc Studio

          6. Rehabilitációs foglalkozások időseknek

6.1. “Szívbajok ellen kisasszony szedjen tangót”

A tangó terápiás testi-lelki gyógyító hatásait egyre több helyen ismerik fel, számos orvosi és egyéb kutatás foglalkozik a legkülönbözőbb területeken a tangó terápiás alkalmazási lehetőségeivel. A tangó nem egyszerűen egy tánc, sokkal több annál, a teljes emberi struktúra, a test, lélek, és szellem egysége, egyensúlya és harmóniája megteremtésének eszköze lehet.
Bár a tangó minden korosztálynak ajánlott, az idősek számára különleges lehetőséget nyújt, mert sok más tánccal ellentétben mozgáskultúrája nem jelent megterhelést a szervezet számára, korhatár nélkül gyakorolható, rendszeres művelése jótékony hatású testileg, lelkileg, szellemileg egyaránt.
A fentiekre építve állítottuk össze programunkat kifejezetten idősek számára, amit ha rendszeresen látogatnak, az egy folyamatos karbantartást, rehabilitációt biztosít, de akár egyszeri alkalommal is segít. A foglalkozást Bartha Katalin hegedűművész és hangterapeuta vezeti Adamik Pál közreműködésével.

Zene: Tango Harmony Budapest zenekar
Fellépnek a tangó iránt elhivatott barátaink

                      7. Harmónia a lélekben, harmónia a világgal

7.1. Lélek-húrok

A Lélek-húrok sorozat a belső megújulást támogatja a hangok segítségével, hangfürdők, zene- és mozgásmeditációk és közös élménydobolások formájában.

A zene az a kommunikációs forma, ami közvetlenül a lélekhez szól. A hegedű húrjain keresztül a lélek húrjait pengetve próbálunk közösen elmerülni a pillanat varázsában, hangban, térben, időben harmóniát és egységet teremteni saját magunkkal és környezetünkkel.

Vonjuk ki magunkat egy kicsit a hétköznapok kavalkádjából, térjünk vissza a saját központunkba, engedjük el a környezet és saját félelmeink által generált feszültségeket és feltöltődve, harmonikus, friss energiákkal induljunk neki a folytatásnak.

A foglalkozásokat vezeti: Bartha Katalin hegedűművész és hangterapeuta

·         Csakratisztítás tibeti hangtálakkal

·         Relaxációs hangfürdő

·         Zene- és mozgásmeditáció

·         Élménydobolás

7. 2. Jobbféltekés zene- és mozgásimprovizáció

A belülről jövő és a külvilág által és/vagy saját elvárásként megjelent viselkedési formák, gondolkodási sémák sokszor ütköznek egymással, ami konfliktushelyzetet teremt, stresszként jelenik meg az életünkben.

A művészet nagyszerű lehetőség ezeknek a belső ütközéseknek a megjelenítésére, transzformálására, egyben eszközt is adhat a transzformáltan megjelenített érzések, konfliktusok feloldásra visszahatva a hétköznapi megélésekre is.

Ahogy a népi gyógyászat ismeri és használja az analógiás mágiát, hasonló módon analógiásan hat a művészetekbe kivetített konfliktus és annak feloldása a napi élet konfliktusainak feloldására. Ha egy érzést meg tudok jeleníteni a zene és tánc eszköztárában, feloldást tudok találni ugyanebben az eszköztárban, akkor a hétköznapi életben is könnyebben fogom tudni feldolgozni a problémát.

A jobbféltekés zene és mozgásimprovizáció programban a résztvevők korosztályához és összetételéhez alkalmazkodva vezetjük vissza őket a gyermeki jelenidejűséghez az alkotási folyamaton keresztül és önismereti támogatást adunk a környezetben a saját határainak felismeréséhez és a környezettel való együttműködéshez.

A vezérfonal a kapcsolat: kapcsolat önmagammal, kapcsolat a másikkal, közösségi kapcsolódások.

A foglalkozás folyamán zenébe és mozgásba egyaránt be lehet kapcsolódni instruált gyakorlatokon keresztül, aminek a végére egy közös improvizatív szabad zene és tánc alkotás jön létre.
 

Az órákat Tilles Mária Réka táncterapeuta és tanár tartja, közreműködik Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta.

                     Technikai információk

·       A produkciók egy része alkalmas szabadtéri rendezvényekre, falunapokra, fesztiválokra

·       A tangós produkcióknál fontos a színpad minősége, sima felületre, vagy balettszőnyegre van
        szükségünk

·       Minden esetben szükségünk van technikai egyeztetésre a helyszínnel

·       Beállás min. 1 óra, leszerelés kb. 0,5 óra

További információkért keressen bennünket a +36 20 967 80 11 -es telefonon vagy az artsharmony@arts.hu email címen.
 


Minden jog fenntartva © by Art’s Harmony