Vezetés
Az együttest háromfős menedzsment irányítja: Bartha Katalin, Bartal László és Windhager Ákos.
Bartal László zeneigazgató főállásban a Magyar Állami Operaház karmestere, egyben a kísérleti operajátszás zenei vezetője. Korábban a Miskolci és Debreceni Színházak főzeneigazgatójaként tevékenykedett, jelenleg a nagy felelősséggel járó, formabontó előadások kedvéért csak a budapesti dalszínházban dolgozik (pl. Csajkovszkij: Anyegin, rendezte: Kovalik Balázs). Külön szakterülete a gyerekeknek való operajátszás (pl. Ránki György: Pomádé király új ruhája, rendezte Toronykőy Attila, Benajmin Britten: A kis kéménysperő, rendezte Bata Rita).
Bartha Katalin ügyvezető igazgató hosszú zenészi, majd nemzetközi koncertmesteri tevékenysége (Kotka, Finnország) során sajátította el a zenei együttes vezetéséhez szükséges ismereteket. Mint az Art’s Harmony Szabad Művészeti Társaság vezetője bő tapasztalatokkal és kapcsolatokkal rendelkezik a kulturális üzleti szférában, így e szervezetnél is ő felel a zene és az anyagi világ harmóniájáért.
Windhager Ákos arculatigazgató zenetörténészként gondozza a zenekar műsorát, pr-jét, valamint a zenekar és a hangversenyek szervezését látja el. Tevékenysége révén sikerült elfelejtett, ám egykor sikeres műveket újra bemutatni (Harmath Artúr: Szép Ilonka, Weiner Leó: Toldi), s újra sikeressé tenni.
Filozófia
Az Art's Phil-Harmony Zenekar tagjai számára a világ olyan szimfónia, melyben mindannyiunk dallamának helye és szerepe van. Abban a világban, ahol harmónia van, az emberek egymás iránti felelősség- és áldozatvállalása is természetes.
Küldetés
A harmónia olyan életmód, mely az ember belső ritmusán és társas cselekedetein alapszik. A magas színvonalú, élő előadásokkal a zenekar olyan koncerteket ad, amelyeken a zenei cselekmény harmonikus társas magatartást is kialakít. Azt gondoljuk, hogy fontos ezzel is támogatnunk a civil kezdeményezéseket.
Jövőkép
Az Art's Phil-Harmony Zenekar minden tagja úgy dolgozik, gyakorol és próbál, hogy az együttes az 2013-as Wagner-évben a vezető magyar együttesek egyikeként Európa-szerte megmutathassa magát, s ezért a közép-európai térségben is a civil harmónia nagykövete lehessen.
Mint a térség egyetlen, piacvezető professzionális jótékonysági zenekara hatalmas felelősség nehezedik ránk, melyet büszkén vállalunk, a kihívásokat harmóniaként megélve.
Az alapok
Az Art's Phil-Harmony Zenekar magas színvonalú, rendkívüli műsorválasztású, izgalmas hangulatú, jótékonysági hangversenyek előadója. Fontosnak tartják, hogy ismert legyen a zenekar magas szakmai színvonala, és ezt a szakmai igényességet folymatosan szinten tartsák. A zenekar minőségét jól jelzi, hogy az ország legkiválóbb szopránjait – Szabóky Tünde, Sáfár Orsolya – és basszusénekest – Cser Péter – nyerték meg országjáró hangverseny-körutjaik számára.
A civil célokat elérendő minden alkalommal az ismert művek mellé (pl. Liszt: Keresztesek indulója, Bach: Magnificat) elfelejtett, ám egykor közkedvelt alkotásokat is megszólaltatnak (pl. Mikus-Csák: Szent Erzsébet, szimfonikus költemény; Hummel: Cor sincerum amore, cantata concertante). E bemutatókkal a civilszféra időtávlatait tágítják ki, valamint a közép-európaiság zenei örökségét tárják fel, mely alap ahhoz, hogy a társas-lét feszültségeit a történelmi tapasztalatok révén oldják fel.
Első Magyar Professzionális Jótékonysági Zenekar
Más együttesek esetén a szimfonikus zenét ritka alkalmakkor ingyen hallhatja a közönség, de sokkal gyakrabban csupán igen borsos árért. Az eddigi tapasztalatok szerint a zenekar színvonala elég magas ahhoz, hogy azzal méltó a közönség valódi, anyagi támogatására is. Ráadásul nem magukért muzsikálnak, hanem másokért állnak harmóniai „csatasorba”, s minden egyes megszólaló hanggal az általuk vállalt civil célt szolgálják.
Jótékonysági estet minden együttes ad hébe-hóba, az Art's Phil-Harmony Zenekar viszont csak azt ad. Jótékonysági estjeikkel nemcsak a zene és közönség, a civil cél és közönség között teremtenek kapcsolatot, hanem az önkéntes felajánlások révén a társadalom önmagáért való felelősségérzetét növelik, azaz a társadalmi, a civil harmóniát segítik.
Estjeik éppen ezért „közönség-centrikus hangversenyek”. A közönség-centrikusság tömöríti magában minden fent említett célt, így azt a vonást is, hogy rendkívüli, újszerű hangversenyműsort nyújtanak, hogy a közönségízlést tekintik kiindulópontnak, illetve, hogy a zenei estek minden egyes esetben civil alkalmak is.
Bartal László, zeneigazgató ezt így fogalmazta meg: „Jótékonysági hangversenyt tartani nagy kihívás, újszerű feladat. Kijövünk a zenekari árokból, és farkasszemet nézünk a közönséggel, ez más, mint mondjuk egy operában az énekest kísérni.”
Interaktív, közösségteremtő hangversenyek
Hangversenyeiket minden alkalommal egy-egy közösség, érdekközösség, kisebbség részére rendezik meg. Az általuk kínált alkalomról röviden megemlékeznek a hagyományos hivatalos stílusban, utána viszont a koncert keretében minden egyes aspektust kibontanak. Így a műsorvezető az egyes műsorszámok ismertetése közben rendszerint bevonja a közönséget a témáról való beszélgetésbe. A hangversenynek nem célja civil gyűléssé átalakulni, ugyanakkor a legtöbb esetben apropó ahhoz, hogy a koncert befejezése után az kialakuljon.
Az Art's Phil-Harmony Zenekar fő üzenete
Hangversenyeik a harmónia rendhagyó civil alkalmai, amikor mindenki dönthet a zenei harmóniáról, a saját anyagi harmonikus kiadásáról és a civil cél súlyáról. A szervezet szlogenje:
„Az Art's Phil-Harmony Zenekar civilharmóniát épít.”
Kapcsolatok
Az Art's Phil-Harmony Zenekar alapvetően a magyar települések önkormányzatával alakított és alakít ki kapcsolatot, valamint a kulturális, és a szociális minisztériummal. A települési és területi önkormányzatok (pl. VII. kerület – Erzsébetváros, Dunakeszi Német Kisebbségi Önkormányzat, Fejér Megyei Közgyűlés) esetén a polgármesterrel, a kulturális és kisebbségi bizottságok vezetőivel és a jegyzővel vették és veszik fel a kapcsolatot. Ezen kívül több esetben egyházi vezetőkkel is kapcsolatban állnak – a teljesség igénye nélkül – pl. Székesfehérvári Püspökség, Sárospataki Szent Erzsébet Plébánia.
Jó kapcsolatot ápolnak úgy a vezető magyarországi szimfonikus együttesekkel mint a fúvószenekarokkal és énekkarokkal (pl. állandó munkakapcsolatban állnak a Műegyetemi Énekkaral). Ennek következtében maguk is részt vettek más zenekarok veszélyeztetettsége miatti tüntetés-koncerten.
Rendszeresen építik a közönség-kapcsolatokat, minden tagjuk toborozza a közönséget az estekre. Az önkéntes adomány lehetővé teszi, hogy minél szélesebb közönség jelenjen meg, s így mind a PR-, mind a marketing-érték fokozódik, ugyanakkor az eredeti célkitűzés, a jótékonysági jelleg is megmarad.
Marketing-tevékenységük során főként a civil célra helyezik a hangsúlyt, azaz a civi lcélt fejtik ki, s ennek kiemelését támasztja alá a koncertműsor is. Így a rendhagyó műválasztás a rendkívüli társas célok kidomborításával áll kapcsolatban.
Bár a nemzetközi kapcsolatokat is építik (pl. Pozsonyi Filharmonikusok), a zenekar jellegéből adódik, hogy elsődlegesen inkább az országon belüli kisebbségek önkormányzataival keresték eddig is kapcsolatot, így több település roma kisebbségi önkormányzatával, az Újpesti Zsidó Hitközséggel, a Holokauszt Múzeummal.
Arculatukból adódik, hogy cégük valójában egy CSR-tevékenység érdekében jött létre, azaz kiemelten támogatják az összes olyan civil-kezdeményezést, melynek van a zenekultúrára fordítható vetülete. Kreatív menedzsmentjük eddig is megtalálta, s ezután is meg fogja találni a civil célokhoz rendelhető korrekt, aktuális és a civil harmóniát szolgáló zenei műsort.
Számukra a már említett személyes marketing-hordozáson kívül az iwiw, facebook, myspace is jól felhasználható marketing-felület. Továbbá állandó médiapartneri viszonyban állnak az Első Pesti Egyetemi Rádióval (97,0 MHz) és a Magyar Katolikus Rádióval (810 kHz). Szintén együttműködnek az MR3-Bartók Rádióval is, valamint a területileg illetékes nyomtatott politikai sajtóval. A Rézirat című zenei folyóiratban rendszeresen megjelennek beszámolók estjeikről, ahogy a http://www.e-pesthidegkut.hu/ kulturális rovatában is.
Az eddig általuk támogatott civilcélok jellegéből adódik, hogy rendezvényeiken polgármesterek, polgármester-helyettesek, országgyűlési képviselők jelentek meg, ennek következtében nemcsak az estek zenei és civil tényei jelentettek hírértéket, hanem a politikai szereplők megjelenése is.